Реклама як психологічний прийом


На сьогоднішній день актуальність реклами не викликає сумнівів, адже вона в значній мірі визначає наш образ і стиль життя. Реклама  стала  своєрідною комунікацією, яка непогано впровадилася у всі сфери нашого побуту: буденність та культуру.

Щодня кожен із нас багато часу проводить за переглядом телевізору: це дає можливість мозку відпочити. Але в перервах між розважальними програмами усі телеканали транслюють рекламу. Та перш ніж перейти до самої проблеми, варто зрозуміти, що ж це таке.


Реклама – це певні повідомлення про товари і послуги, які поширюють різні компанії за допомогою ЗМІ. Таке визначення скаже будь-яка пересічна людина. Однак, якщо мова піде саме про психологічний вплив на людей, то таке розуміння реклами сьогодні виявиться вже надто поверхневим. Наспраді ж реклама – це добре розпіарений бізнес, в ході якого відбувається односторонній вплив: рекламодавця на споживача. Це своєрідна форма спілкування, або, якщо так можна сказати «комунікація для комунікацій».

На перший погляд нічого страшного: вона ж допомагає дізнатися про нові товари і послуги, радить, який товар обрати краще серед безмежного  простору виробництва. Та така реклама не лише інформує. Вона здатна формувати і змінювати світогляд і поведінку людей.


  •  Найбільш простий і ефективний рекламний прийом - застосування крупних планів. Розповідаю, як це на практиці. Просто товар, який хочуть продати(крем,парфуми, пачка цигарок) розміщують на передньому фоні невеликих елементів, що приверне увагу безпосередньо до товару і його деталей. Таким чином нас змушують дивитися на потрібне рекламодавцю місце. Така реклама,маніпулюючи людиною, привертає увагу і краще сприймається
    Наглядний приклад: на що впав ваш погляд першочергово? Ні на що інше, як напис «Carte noire». Текст і сама упаковка кави розміщена на передньому фоні. Навіть красива дівчина, яка  розміщена на задньому плані, не змушує нас першочергово дивитися на неї, хоч і виглядає переконливо із чашкою кави у руках.

  • У  рекламі активно використовують персонажів на ілюстраціях. Відомі зірки:актори, співаки та телеведучі будуть ефективно залучати конкретну групу споживачів, що прислухається до їх думки і рекомендації, адже вони являються їхніми кумирами. А це  також буде посилювати  вплив. Коли на екрані свого телевізора ми бачимо відому зірку, яка рекламує той чи інший товар, людина буде переносити свої почуття на предмет реклами. Тим самим буде швидше сприймати його, а також зросте і рівень довіри, адже «Тіна Кароль поганого не порадить». Це своєрідний гіпноз, якщо можна так гучно стверджувати. В ньому практично не віддають прямих наказів, просто щось коментують, про щось запитують та радяться.
  • Ну і, мабуть, найцікавіше: психологія кольоруЗа допомогою вибору певного кольору можна керувати ставленням споживача до реклами. Створюючи необхідну колірну гаму, можна викликати у споживача необхідні рекламодавцю емоції. Яка реклама більше привертає увагу та змушує нас  «залипати» в електронну коробку? Та, яка кольорова, різнобарвна і яскрава. Нікому не цікаво дивитися на сірі, чорно-білі сумні картинки, їх усім і у повсякденому житті стає. 


Похожее изображение


Вище я описала три загальнопоширені і популярні способи впливу тим, чи іншим товаром. Головні негативні моменти цього полягають у тому, що реклама спричиняє стереотипізацію мислення: нав’язує готові стандарти життя. Реклама навіює людині думку: якщо вона купить ту чи іншу річ, то обов’язково стане щасливішою, привабливішою, успішнішою. Так формується система цінностей, орієнтована виключно на споживання. Але неможливо купити все, особливо,якщо дивитися на кризову ситуацію в країні та на матеріальний стан пересічного українця. У звичайному житті люди не можуть виглядати такими привабливими і успішними, як герої рекламних роликів. Все це призводить до виникнення у багатьох людей, особливо молодих, комплексу меншовартості.

До реклами можна ставитися по-різному. Але загальновизнано, що вона давно вже перестала бути просто джерелом інформації про товари і послуги. Дивитися чи ні – свідовий вибір кожного із нас. Моя вам порада: ставтеся до усього упереджено. Пам’ятайте, що мета будь-якої реклами – змусити вас щось купити. Дивлячись рекламний ролик – не ведіться на Тіну Кароль, яка красиво посміхається у камеру. Пам’ятайте: те, що відбувається на екрані, спрямоване виключно на те, щоб переконати глядача в неземній досконалості товару, який потрібно продати.
                                                                                                                     

Комментарии